Dé tip voor meer conversie? 💰
Gebruik user generated content! Dit kan natuurlijk niet voor ieder bedrijf, maar bijvoorbeeld wel voor een product. Mensen gaan namelijk 4,5% sneller over op aankoop bij het zien van UGC!
Wat is dat nou precies?
User generated content wil zeggen dat het content is die gemaakt is door jouw fans/doelgroep. Denk aan een sieradenmerk waarbij de doelgroep zelf foto’s van de sieraden maakt en op social media plaatst. Je hebt dan eigenlijk een soort ‘mond tot mond reclame’ maar dan op social media! Deze content kun je vervolgens ook weer doorplaatsen op jouw eigen social kanalen (wel even toestemming vragen). Dit kan bijvoorbeeld in je feed, maar ook in je stories.
In mijn tijd bij het mediabureau deed ik dit bijvoorbeeld met Bolletje. We riepen actief mensen op om hun ontbijt te delen. Mensen plaatsten foto’s van hun ontbijtje met #ikwilbolletje waardoor wij de foto’s makkelijk konden opsporen. De gebruiker deelde de foto’s dus op hun eigen kanalen, maar daarnaast werd om toestemming gevraagd om het op het kanaal van Bolletje door te plaatsen en tadaaa: User generated content.
👉Wist jij al de kracht van UGC?
