Waarom je beter niet op de promoten knop kunt drukken – Facebook adverteren

Facebook-adverteren-promoten-knop-advertentiebeheer

Waarom niet de promoten knop?

‘Dit bericht presteert 80% beter dan je andere berichten. Promoot hem nu!’⁣⁣ Uhhh nee bedankt Facebook. Dat doen we lekker via het advertentiebeheer! Ik hoorde het laatst nog van een ondernemer: die drukte al een lange tijd op de promoten knop en was verbaasd dat ze geen website verkeer erdoor kreeg. Een veel gemaakte fout.

Waarom is Facebook adverteren eigenlijk ideaal?

Even een stapje terug, want waarom zou je überhaupt op Facebook of Instagram willen adverteren? Waarom zou je jouw adverteerders budget aan Facebook uitgeven? Een kleine opsomming:

  • Jouw doelgroep is hier te vinden.
  • Je kunt goed targetten op jouw klant: Facebook weet heel veel
  • Veel mogelijkheden
  • Voor zowel klein als groot budget toegankelijk
  • Je kunt zelf aan de slag (als je weet hoe)

Het advertentiebeheer

Facebook (Instagram valt daar ook onder) heeft eigenlijk twee systemen: het systeem waar je in kunt adverteren als je op de promoten knop drukt en het advertentiebeheer van Facebook. En waarom je nu beter niet op die promoten knop kunt drukken? Via ‘promoten’ heb je minder mogelijkheden dan als je via het advertentiesysteem een post adverteert. Waarom zou je jezelf beperken in de mogelijkheden? Je kunt namelijk via het advertentiebeheer heel veel opties toevoegen in je doelgroep, gebruik maken van de Facebook pixel én je kunt je advertenties gaan testen, beter dan slechts 1 bericht promoten.

In de casus die ik eerder noemde was het doel eigenlijk meer websiteklikken wat resulteert in meer verkoop. Wat de ondernemer niet wist is dat ze op betrokkenheid aan het inkopen was. Er werd dus gestuurd op reacties en likes. Leuk voor je ego, maar voor je websiteklikken en verkoop doet het niet zoveel. Zonde om daar je geld aan uit te geven.

Het advertentiebeheer heeft onwijs veel mogelijkheden. Ik kan me voorstellen dat dit op het begin een doolhof is en dat je, als je een tijdje bezig bent, denkt: “doe ik het eigenlijk wel goed” of “ik doe maar wat”. Je kunt bij Modern Story dan een training volgen waarin ik jou ga leren hoe je echt effectieve Facebook en Instagram advertenties gaat inzetten. Lees hier meer daarover!

Meet modern story

Over Manon

Mijn missie is om ondernemers te helpen hun zichtbaarheid te vergroten. Zo kunnen zij ideale klanten aantrekken. Ik heb al 1500+ ondernemers mogen helpen, die hun bedrijf laten groeien en daarmee ook hun omzet. Ik ben ervan overtuigd dat jij dat ook kunt bereiken!

Gratis masterclass

11 succesfactoren voor adverteren op Facebook en Instagram

Je ontdekt in deze masterclass:

Meld je nu aan!