Instagram heeft weer wat nieuws, en eerlijk is eerlijk: dit hebben ze wel erg afgekeken van TikTok. Met Instagram Reels maak je namelijk korte video’s van 15, 30 of max 60 seconde. Deze kun je net als bij TikTok op muziek plaatsen.
Hoe werkt Instagram reels?
Instagram Reels zijn dus korte video’s. Je kunt ze met verschillende doeleinden inzetten, maar het gaat vooral om korte content. Je kunt deze speels, luchtig en/of humoristisch inzetten.
Met Instagram Reels heb je functies als:
- Slowmotion (Vertragen van video)
- Versnellen van video
- Teksten op een specifiek moment in je video laten komen
- Muziek onder de video (alleen als je de muziekfunctie hebt)
- Stickers
- Filters
Hoe kun je Instagram Reels voor jouw bedrijf inzetten?
- Deel ‘zware’ informatie op een luchtige manier, daar is het ideaal voor
- Laat herkenbare situaties voor je droomklant zien
- Deel jouw product/dienst op een speelse manier
Instagram Reels kun je vinden op je Instagram onder ‘Reels’ en is voor anderen te zien op de Explore pagina. Hierdoor zullen ook mensen die jou niet volgen je vinden door Reels.
Reels en hashtags:
Je kunt Reels ook delen als post op je tijdlijn. Voeg je dan ook hashtags toe? Dan kun je op die hashtags gevonden worden. Dit lijkt wel alleen te werken als je deze daadwerkelijk toevoegt op je tijdlijn.
Reels kun je alleen op mobiel zien op je Instagram, niet via de desktop variant
Ik heb nog geen Instagram Reels
Dat kan kloppen, nog niet iedereen heeft deze functie. Instagram rolt dit soort functies altijd langzaam uit, en soms gaat dat héél langzaam. Je kunt je app even updaten, maar verder is het vooral geduld hebben.
Voordeel Instagram Reels:
- Nieuwe variant van content delen op Instagram
- Naast langere video’s (IGTV), medium lange video’s (post, 1 minuut) is er dus ook een specifieke mogelijkheid voor creatieve korte video’s: 15, 30 of 60 sec (Reels)
- Mogelijkheid tot organisch bereik vergroten bij accounts die je nog niet kennen als je wordt ‘voorgesteld’ bij explore