Instagram 2022: dit zijn de voorspellingen

Instagram wordt steeds populairder, niet alleen onder jongeren, maar ook steeds meer bedrijven profiteren van een goede positionering op dit sociale platform. Het is veel meer dan alleen maar wat fotootjes delen en daar een kleine tekst bij schrijven. Instagram is een marketingmachine, maar dan een hele oprechte! Je kan jouw klanten een kijkje geven in jouw leven en direct in contact komen. Anno 2022 is Instagram niet meer weg te denken uit de huidige samenleving en daarom kan je maar beter voorbereid zijn op wat gaat komen! In deze blog delen we de trends en voorspellingen voor Instagram in 2022, lees je mee?

Video op Instagram wordt steeds populairder

Met name Reels worden heel groot. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je net als op TikTok de app opent in Reels en via een aparte knop op het originele home screen terecht komt. Dit zijn nog speculaties, maar het geeft wel de waarde aan van de video content. Ben je nog niet begonnen met Reels? Dit is het moment om in te stappen! 

Shoppen via Instagram wordt makkelijker

Volgens onderzoek gebruikt 83% van de gebruikers Instagram om merken en producten die ze willen kopen te bekijken. En meer dan 130 miljoen gebruikers klikken op de ‘shop tag’ elke maand! Doordat je nu de link van het product in je IG stories en posts kan zetten, is de drempel om een product te bekijken en te kopen heel laag geworden. Je kan deze zowel aan normale- en carroussel posts als aan stories toevoegen.

Abonneer knop

Het is nog een pilot, maar er wordt nu getest met een ‘abboneer knop’. Hoe het precies gaat werken is nog onduidelijk, maar het komt er op neer dat je extra informatie kunt geven aan mensen die geabboneerd zijn en dat je vanuit Instagram een x bedrag ontvang per aantal abonnees. Het is nog heel erg speculeren hoe dit precies vorm gegeven gaat worden.

Een favoriet knop en Chronologische feed komt terug

Er wordt getest met het terugbrengen van de chronologische feed, maar ook met een feed die ervoor zorgt dat de door jou als favoriet gemarkeerde accounts eerst boven aan komen. Er komt dan een uitschuif menu waarop je kunt kiezen tussen: home, favorieten en following. Momenteel wordt er mee getest, ik had hem zelf eerst wel, maar de optie is nu weer verdwenen.

Instagram live wordt populairder

Live gaan op Instagram. Heel spannend, maar het wordt als heel waardevol gevonden door volgers. Meer dan 80% kijkt liever naar een live video dan het lezen van een blog (misschien deze trends ook maar als live video opnemen dan maar ;-)).

Volg je me al op Instagram?

Meet modern story

Over Manon

Mijn missie is om ondernemers te helpen hun zichtbaarheid te vergroten. Zo kunnen zij ideale klanten aantrekken. Ik heb al 1500+ ondernemers mogen helpen, die hun bedrijf laten groeien en daarmee ook hun omzet. Ik ben ervan overtuigd dat jij dat ook kunt bereiken!

Gratis masterclass

11 succesfactoren voor adverteren op Facebook en Instagram

Je ontdekt in deze masterclass:

Meld je nu aan!