Zodra november begint is de ene na de andere feestdag in zicht. De een vindt dat heerlijk, de ander iets minder. Maar, er is een ding voor iedereen gelijk: tijdens de feestdagen wordt er meer dan ooit gekocht op het wereld wijde web. Wanneer black friday, sinterklaas en kerst voor de deur staan slaat de drukte toe. En daar kan je heel slim gebruik van maken met je advertenties. Lees verder voor tips om te adverteren op Facebook en Instagram met de feestdagen.
Een cadeautje hier, een cadeautje daar
Een voor een vriendin, je tante, je oma en misschien zelfs eentje voor jezelf. Het regent cadeautjes! Al met al, de koopbereidheid is enorm! De zoektocht naar het perfecte cadeau is gestart en de drempel om iets te bestellen is enorm laag.
Dit is de tijd, tijd om je advertenties aan te zetten, tijd om online zichtbaar te zijn, tijd om met een extra actie je aanbod aantrekkelijker te maken. Het is time to shine!
>> Online cursus: Adverteren op Instagram & Facebook <<
Tips voor adverteren op Facebook en Instagram met de feestdagen
Begin op tijd met je advertenties
Zodat je genoeg tijd hebt om je ads te maken. Geef ze een beetje extra aandacht en liefde, want ze gaan ongelofelijk veel mensen bereiken! Laat je niet tegenhouden door de perfectionist in je, maar een beetje extra aandacht kan geen kwaad!
Geef aan wanneer de klant het ontvangt
Is het direct in je mailbox, wordt het over een week verzonden? Wanneer kan jouw klant een actie verwachten nadat de aankoop is gedaan? Vermeld dit duidelijk in de tekst/advertentie.
Val op door jezelf te zijn
Er is ongelofelijk veel concurrentie, maar dat maakt helemaal niks uit want niemand doet precies wat jij doet op jouw manier. Laat dat zien! Vertel waarin jij uniek bent, laat zien waarom jij anders bent en stand-out!
>> Meer omzet uit Facebook en Instagram door effectief adverteren | 2 maanden traject <<
Test, test, test
Test met verschillende doelgroepen en advertenties. Hierdoor weet je welke advertentie en doelgroepen het beste aanspreken! Draai verschillende advertenties tegelijkertijd en kijk welke het beste presteert. Je kan onderscheid maken in teksten, kleuren of foto’s. Zorg dat het kleine veranderingen zijn, zodat je precies weet welk item beter werkt.
Zorg voor urgentie
Maak een tijdelijk aanbod, werk met een limited edition of een bepaald aantal plekken. Zo zorg je ervoor dat jouw klant snel moet beslissen en luistert naar haar hart. Als je iets wilt, ergens in gelooft dan heb je de keuze in een split second gemaakt. Daarna gaat je brein aan de haal met tegen argumenten, laat het niet zover komen en zorg dat je dat eerste enthousiasme vangt!
Succes met het maken van jouw advertenties & fijne feestdagen! Je kan niet vroeg genoeg beginnen, toch?! 😉