fbpx

Social media adverteren

Wellicht heb je er al eens van gehoord, wellicht ook nog niet: organisch bereik. Dit is het bereik dat jouw Facebook- of Instagrampost heeft als je deze op het sociale mediakanaal plaatst. Dit is allemaal organisch, want je hebt er (op tijd na) geen geld in geïnvesteerd. Wist je dat het organisch bereik op sociale media steeds meer daalt? Dat betekent dat jouw fanbase (en mensen daarbuiten) jouw berichten minder vaak zien dan vroeger. Als jouw berichten veel potentie hebben is dat natuurlijk hartstikke zonde. Je kunt deze berichten dan ondersteunen met budget. Dit kun je bijvoorbeeld onder bestaande volgers doen, maar je kunt ook juist een nieuwe doelgroep aantrekken. Het mooiste van adverteren op Facebook en Instagram is namelijk dat je heel gericht kunt adverteren. Zo kun je je als trouwfotograaf richten op mensen die verloofd zijn en kun je jouw nieuwe Italiaanse restaurant onder de aandacht brengen bij mensen in jouw regio die ook nog eens van Italiaans eten houden. De kans dat ze jouw bedrijf dan interessant genoeg vinden is dan natuurlijk erg groot!

social-media-adverteren

Benieuwd naar de mogelijkheden van social advertising? We kunnen ons richten op één of meerdere doelstellingen zoals:

Doelstellingen
  • De betrokkenheid van jouw doelgroep vergroten (meer likes, comments en shares op je berichten)
  • Meer videoweergaven op jouw video
  • Meer klikken naar jouw website

Kan ik jou hierbij helpen? Neem dan contact op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken! Liever zelf aan de slag, maar weet je nog niet goed hoe social media advertising werkt óf gebruik je alleen de ‘promoten’ knop? In een 1 op 1 cursus loods ik je graag door de mogelijkheden van het advertentiebeheer heen. Aan het einde van de cursus krijg je een handige hand-out, waarbij je de stof na deze cursus eens rustig na kunt lezen.