Het uitbesteden van je Facebook en Instagram advertenties kan een interessante stap zijn voor je bedrijf. Zoals je misschien wel weet kunnen Facebook en Instagram advertenties jouw bedrijf onwijs helpen groeien. Ik heb dit bij mijzelf ervaren, maar ook bij mijn klanten.
Je kunt simpelweg veel sneller veel meer mensen bereiken en dan ook nog eens de juiste, oftewel: jouw droomklanten.
Zo hebben ik en/of mijn klanten met Facebook en Instagram advertenties onder andere:
- Webinar/masterclass aanmeldingen gerealiseerd
- Ebook downloads en daarmee de nieuwsbrieflijst vergroot
- Websitebezoekers die door het dak gaan
- Verkopen van producten via de webwinkel
- Aanvragen voor nieuwe high end producten (producten die een duurdere prijs hebben zoals een coachingstraject van 3000 euro)
En zo kan ik nog even doorgaan, om over de naamsbekendheid nog niet eens te spreken.
Adverteren op Facebook en Instagram: waarom dan uitbesteden?
Afijn, je wil dus adverteren met Facebook en Instagram advertenties. Ga je dit dan zelf doen of ga je dit dan uitbesteden? Wat ik altijd aanraad is om naar een aantal dingen te kijken:
- Je hoeveelheid tijd die je beschikbaar hebt
- Je budget die je beschikbaar hebt
- Je ambitie om het te leren
Uitbesteden Facebook en Instagram advertenties
Ik raad altijd aan om zelf te snappen wat je uitbesteed. Heb je er dus nog helemaal geen verstand van? Verdiep je dan eerst in wat het inhoud voor je het gaat uitbesteden. Het is altijd goed om zelf te snappen wat je nu precies gaat uitbesteden. Daarna is het een kwestie van tijd, budget en ambitie.
Fase 1: Startende ondernemer
Als je een startende ondernemer bent, die nog veel tijd heeft maar weinig budget, raad ik aan om het zelf te leren. Het uitbesteden van advertenties kost expertisebudget en voor een goede expert betaal je iedere maand een bedrag (afhankelijk van je wensen). Je kunt er natuurlijk voor kiezen om het uit te besteden, maar dan dien je wel al een potje te hebben voor dit expertisebudget en het budget wat je in de advertenties zelf gaat stoppen. Facebook adverteren kost vaak tijd om op te starten. Je kunt het zien als een diesel: hij heeft even tijd nodig te starten, maar als dit is gebeurd, gaat ie als een malle. Een eerste advertentie opzetten en verwachten dat je direct je ad budget x20 terug verdient is niet realistisch. Betekent niet dat dit nooit kan gebeuren, maar daar is meer testen voor nodig en voor testen heb je tijd en budget nodig.
Kortom: ik raad het vooral in de fase aan om het zelf te leren, tenzij je voldoende budget hebt om het uit te besteden.
p.s. dit betekent overigens NIET dat je met een klein budget niet kunt beginnen met adverteren, dat kan prima! Het gaat hier puur om het stuk uitbesteden ervan.
Fase 2: je bedrijf loopt prima maar je wil next level gaan
Loopt je bedrijf al goed en heb je voldoende inkomsten maar wil je de volgende stap maken? Misschien heb je zelf al even geadverteerd maar wil je dit niet meer zelf doen. Dan kan dit een mooie stap zijn. Check bij jezelf of je genoeg budget hebt, tekort aan tijd of ambitie om het zelf te leren.
Fase 3: Je bedrijf gaat als een malle, maar je wil opschalen
In deze fase moet je keuzes gaan maken. Je kunt niet meer alles zelf doen en dat moet je ook niet willen. Je kunt het beste een expert inhuren die precies weet wat hij of zij moet doen. Je hebt voldoende budget, maar het zit hem vooral in tijd en ambitie.
Is de keuze nu helder voor je? Ga dan voor het uitbesteden van je ads (klik op de link) of voor het zelf leren (klik op link).
Twijfel je nog wat het beste past? Stuur me dan even een mail, ik denk graag met je mee.