Het feit dat we iets willen betekent niet automatisch dat we het ook doen. Read that again ;). Hoe vaak heb je wel niet gezegd ‘Nu ga ik echt….’ of ‘Ik ben er nu klaar mee, ik ga…’. Dat is het grote verschil tussen motivatie en actie.
Een paar voorbeelden:
- Sporten
- Gezonder eten
- Stoppen met koffie drinken
- Iedere dag mediteren
- Minimaal 5000 stappen per dag lopen
- Op stories zichtbaar zijn
- Me aanmelden voor….
- Investeren in mijn bedrijf
- Meer me-time nemen
Noem het maar op.
Je wil het wel.
Maar je doet het niet.
Geruststelling: dit is menselijk. Iedereen heeft dit in grotere of minder grote mate.
Dat is ook bij jouw doelgroep zo.
Stel dat je een online cursus hebt waarvan jij weet dat het de potentiële klant zoveel gaat opleveren.
Dan heeft je klant eerst nog 100 belabberde excuses. We verzinnen die excuses om het voor onszelf recht te praten dat we het niet moeten doen.
Zoals:
- Ik moet eerst dit doen, en dan…
- Nu nog even niet, want…
- Ik heb nog een andere cursus die ligt te verstoffen dus…
- Het is voor mij niet handig want ik heb kids
- Dat is voor mij niet mogelijk, want ik ben te oud
Het mooie is, we zijn super creatief als het gaat om excuses te verzinnen haha. Jij waarschijnlijk ook (wees er maar eens bewust van), maar je klant dus ook!
Daarom mag je je klant liefdevol confronteren zoals ik het altijd noem. Oftewel: een liefdevolle schop onder de kont. Jij weet namelijk als bedrijf dat jouw dienst/product/online cursus ervoor zorgt dat ze worden geholpen.
Voorbeeld 1: een online sport training die je kan volgen in je eigen tijd
- Je klant WIL wel fitter worden (hallo aankomende zomer en de conditie van een… vul jij hem in?)
- Maar is nog niet bereid het werk te doen. Het is namelijk oncomfortabel. Ze wil wel het resultaat, maar dat krijg je niet met 2 keer in je vingers knippen
- Wat voor excuses maakt ze zichzelf wijs?
- Waar kun jij je klant liefdevol confronteren dat het nu echt het moment is
Voorbeeld 2: Online training Virtual assistent worden (VA)
- Je klant WIL wel locatie onafhankelijk werken en haar tijd zelf in kunnen vullen
- Maar is nog niet bereid de vastigheid van een vast salaris op te geven (super spannend!)
- Wat voor excuses maakt ze zichzelf wijs?
- Waar kun jij je klant liefdevol confronteren dat het nu echt het moment is en laten zien wat er mogelijk is als ze durft te springen
Door dit in je communicatie door te gaan voeren wordt jouw content veel sterker.
Wil je meer leren over het creëren van sterke content?
Het bereik op Instagram en Facebook valt of staat met goede content. Maar dan moet je content wel gelezen worden! 9/10 keer is het probleem dat de teksten niet pakkend genoeg zijn, of dat er überhaupt geen goede posts of advertenties worden gemaakt omdat je bevriest bij het beginnen. Goede content resulteert in meer bereik. Iedere keer dat er mensen bij jouw content blijven hangen en ook wanneer ze er vervolgens wat mee gaan doen (liken, reageren, opslaan) is dat een seintje aan Instagram/Facebook: deze content is GOED. Resultaat? Veel meer bereik dan dat je doorgaans hebt! Hetzelfde geldt voor advertentieteksten. Je kunt je kosten drastisch verlagen als je goede advertentieteksten leert te schrijven. Met hetzelfde budget, maar meer resultaat. In mijn cursus Scroll Stropping Content leer je precies hoe jij je bereik en conversie vergroot met ijzersterke teksten.