Waarom sommige ondernemers inspiratieloos zijn in wat ze kunnen posten op sociale media?
Omdat ze vaak zich niet goed genoeg hebben ingeleefd in hun doelgroep. Als je weet wie jouw ideale klant is, wat hem/haar bezig houdt, wat degene het liefste van jou wil zien/horen, dan is het een stuk makkelijker om content te bedenken.
Daarom ben ik fan van het maken van een ijkpersoon. Dit wil zeggen dat je eigenlijk een soort stereotype ideale klant maakt. Is het een man of een vrouw? Hoe oud is hij/zij? Denk aan de woonplaats, wat voor werk doet diegene, waar loopt je ijkpersoon het meeste tegen aan enzovoort! Geef hem of haar een naam en beeld je in hoe je ijkpersoon er uit ziet. Je kunt je ijkpersoon bij wijze van tegenover je zien zitten. Nu heb je goed voor ogen hoe je ijkpersoon is en nu kun je jezelf de vraag stellen: wat wil Emma zien? Of Gerard, of Manon 😉
Wat wil jouw ijkpersoon van jou zien of horen??
