In deze reeks wil ik je meenemen met veel gemaakte fouten op het gebied van adverteren op Facebook en Instagram. Adverteren op Instagram en Facebook kan in principe iedereen, alleen is het belangrijk dat je weet wat je doet. Als je niet goed weet wat voor strategie je moet hanteren, wat de meeste impact maakt en hoe je de kosten zo laag mogelijk houdt is het natuurlijk zonde! Modern Story helpt ondernemers hierbij met trainingen in social advertising.
Kies het juiste formaat
Dit is misschien wel de meest gemaakte fout: niet het juiste formaat afbeelding kiezen. Je kunt op Facebook en Instagram op verschillende plekken adverteren, zoals in de feed en in de stories. Iedere plek heeft dan ook een ideaal formaat: maak hier gebruik van voor de meeste impact!
Verder zijn er verschillende advertentievormen. Zo heeft een carrousel advertentie (zo’n advertentie met verschillende vierkantjes naast elkaar) een vierkant formaat. Als je hierbij een rechthoekige afbeelding upload zal deze dus automatisch worden afgesneden. Vaak genoeg zie ik advertenties voorbij komen waarbij de tekst in de afbeelding half zichtbaar is (omdat deze is afgesneden) of waarbij er bijvoorbeeld een persoon in de afbeelding wordt afgesneden.
Deze fout kun je makkelijk voorkomen door te kijken naar de ideale formaten en te dubbel checken met de preview van de advertentie.
Hopelijk heb je wat aan deze tip voor Facebook en Instagram adverteren.
Je bent natuurlijk van harte welkom om een training in effectief adverteren op Facebook en Instagram te volgen!