Facebook en Instagram blijven zich constant ontwikkelen. Nu kwam naar buiten dat 60% van de bedrijven die actief zijn op Instagram al een vorm van interactie inzet binnen hun stories (zie ook: tips voor meer interactie in je stories). Het is top dat zoveel bedrijven naast hun posts op hun feed ook de interactie in hun stories aangaan, omdat ze hiermee hun bereik kunnen vergroten en daarnaast ook de klantbinding.
Verder was het al mogelijk om op Facebook polls aan je video toe te voegen en om door middel van Instagram story advertenties polls toe te voegen.
Dit laatste onderdeel gaan ze nu uitbreiden naar Facebook! Ook op Facebook krijg je de optie om een poll toe te voegen, maar ook een optie om door middel van een stem hierop direct naar de pagina door te linken. Dit is onwijs interessant! Een sieradenmerk dat in een advertentie vraagt of je voorkeur ligt bij kettingen of armbanden kan je direct doorschakelen naar de juiste pagina. Je hebt tenslotte net aangegeven dat je kettingen leuk vindt en komt op een pagina met allerlei mooie kettingen…
Hieronder zie je de twee voorbeelden die door Facebook zelf zijn aangegeven. Met links de gewone poll optie en op rechts die met de website erbij.


Ik ben onwijs benieuwd naar deze optie! Zoals alle opties op Facebook en Instagram: deze worden langzaam uitgerold en vaak ook nog eens random. Het kan dus zijn dat iemand in Nederland de optie wel al heeft en de andere nog niet. Voor nu: nog even allemaal geduld en afwachten tot we deze optie hebben. Ben jij net zo enthousiast als ik??