In deze reeks met blogs wil ik je meenemen met veel gemaakte fouten op het gebied van adverteren op Facebook en Instagram. Adverteren op Instagram en Facebook kan jij ook, alleen is het belangrijk dat je weet wat je aan het doen bent. Als je niet de juiste strategie hanteert, weet wat de meeste impact maakt en hoe je de kosten zo laag mogelijk houdt is dit zonde! Modern Story helpt ondernemers hierbij met trainingen in social advertising.
Adverteer niet met de promotenknop
Je herkent vast het bericht ‘dit bericht presteert beter dan 90% van je berichten, promoot hem om meer mensen te bereiken’. Een melding van Facebook/Instagram die aangeeft dat je jouw post best een extra zetje kunt geven, want hij doet het al goed. Opzich helemaal mee eens! Alleen doe je dat niet door middel van de promotenknop.
Facebook heeft eigenlijk twee advertentiesystemen. Simpel gezegd die via de promoten knop en het advertentiebeheer. In het advertentiebeheer heb je onwijs veel opties en de promotenknop is eigenlijk de easy simpele manier. Maar… daar gaat het dan ook vaak mis. Zo zie ik het vaak gebeuren dat er met de verkeerde doelstelling wordt geadverteerd. Wil je verkopen in je webshop? Dan is het niet raadzaam interactie op je post als doel in te stellen. Wil je jouw winactie op Instagram onder de aandacht brengen? Dan is verkeer naar je website niet zo handig. Ook met je targeting op doelgroep gaat het hier vaak mis.
Kortom: maak dus altijd gebruik van het advertentiebeheer, hierin heb je alle opties en is de kans veel kleiner dat het fout gaat.
Hopelijk heb je wat aan deze tip voor Facebook en Instagram adverteren.
Je bent natuurlijk van harte welkom om een training in effectief adverteren op Facebook en Instagram te volgen!
Bekijk ook: Adverteren op Instagram en Facebook veelgemaakte fouten deel 1.