Instagram kan een ontzettend mooi platform zijn om verkopen te doen. Maar aan een following die geen interesse toont hebt je niks. Je kan beter 100 echte engaged volgers hebben die iets van je kopen, dan 50.000 volgers die alleen je posts bekijken en misschien liken als je een business bent. Focus je dus op de interactie en de verbinding met je volgers in plaats van op de hoeveelheid. En in deze blog ga ik je vier manieren vertellen hoe je Instagram volgers meer engaged kan houden.
Lees ook: 5x groeien met Instagram Reels
Interactie via stories dmv de poll
Stories worden steeds belangrijker en populairder. Doordat dit super laagdrempelig is en iemand jou letterlijk in zijn hand heeft, heb je die paar seconde volledige aandacht. Zet dat om in actie! Je kunt jouw volgers laten stemmen door middel van een poll, dit is een hele laagdrempelige manier om de interactie aan te gaan
De quiz in Instagram stories
Je kunt ook in je stories een quiz toevoegen. Dit kun je daadwerkelijk inzetten als quiz (wat denk jij dat…), maar ook als een grotere variant van de poll. Zo kunnen mensen dan uit 4 opties kiezen in plaats van 2 (Welke podcast zou je het liefst willen luisteren? -> 4 opties).
Ga het gesprek aan via DM
Als er mensen reageren op je stories of je een vraag via DM sturen, ga daar op in! Stuur ze altijd een berichtje terug, en maak van de gelegenheid gebruik om ook een vraag terug te stellen. Zo kan je letterlijk in gesprek raken met je doelgroep. Goed voor je engagement, maar ook voor je bedrijf!
Vraag om een reactie met een CTA
Heb je de draad te pakken en wil je doorpakken? Ik heb een masterclass voor je klaar staan. In deze masterclass vertel ik je mijn beste tips voor hoe je meer interactie kunt krijgen op sociale media. Interactie is onwijs belangrijk, hierdoor weten sociale media dat je interessant bent en word je beloond met meer bereik. De video krijg je in jouw mail en kun je direct bekijken