In deze blog lees je dingen die je kunt bereiken met Instagram Reels. Want dit platform blijft maar groeien en dat kunnen we niet ontkennen. Tijd om het in te zetten!
Nieuwe volgers met Instagram reels
Deze is denk ik het meest bekend. En het is ook zeker waar! Reels kunnen makkelijk viral gaan (veel makkelijker dan een normale post) waardoor veel mensen jouw leren kennen en wanneer jouw Instagramaccount hen aanspreekt kan dat dus leiden tot veel nieuwe volgers! Dingen die je kunt bereiken met Instagram Reels is dus onder andere het aantrekken van nieuwe volgers.
Zichtbaar bij mensen die jou nog niet kennen
Reels is verdeeld in twee groepen. ‘voor jou’ en ‘volgend’. Je kan dus kiezen om de reels van mensen te bekijken die jij volgt OF om de filmpjes te kijken waarvan Instagram heeft bepaald dat jij ze waarschijnlijk leuk vindt. Andersom is dit dus ook. Accounts die jou niet volgen kunnen dus jouw video’s zien wanneer ze interesse hebben in wat jij doet. Een superslimme manier om jouw ideale klant aan te spreken dus!
Creativiteit los laten gaan
De creatieve mogelijkheden zijn oneindig! Speel met make-up, kleding en overgangen om de aandacht te trekken. Want hoe goed je boodschap ook is, wanneer je geen aandacht hebt, zal die niet goed overkomen. Wees hierin creatief en laat je brein lekker zijn ding doen! Voor inspiratie kan je natuurlijk bij andere content creators kijken, maar onderschat je eigen creativiteit zeker niet! Waarschijnlijk heb jij heel veel ideeën die je super goed kan inzetten voor deze nieuwe functie.
Film edit skills worden vergroot
Je kan er niet onderuit, wanneer je aan de slag gaat met reels worden je video edit skills vergroot. Je kan het heel snel leren en er zijn een goede apps die het je heel makkelijk maken. Je kunt je reels simpelweg via Instagram reels monteren, maar je kunt ook een externe app gebruiken zoals InShot, dat werkt perfect! Deze skill is nooit verkeerd om op zak te hebben, wie weet wanneer het weer van pas komt!
Je verhaal brengen op een andere manier
Door middel van reels krijg je de kans om jouw verhaal op een nieuwe manier te delen. Je wordt uitgedaagd om het vanuit een andere manier aan te vliegen en het op een visuele manier te vertellen. Hierdoor formuleer je jouw boodschap voor jezelf nog een stukje duidelijker, maar ook voor jouw klanten!
Ben jij al aan de slag gegaan met reels?