Wanneer je een dienst verkoopt kan het zo zijn dat je werkt met webinars om je dienst te promoten en jouw ideale klant kennis met jou te laten maken. Het is een handige en laagdrempelige methode die veel ondernemers gebruiken. Het kan heel succesvol zijn om op deze manier je klanten persoonlijk te benaderen. In deze blog gaan we het hebben over hoe je meer aanmeldingen kunt generen voor jouw webinar, lees je mee?
Waarom wil je meer webinar aanmeldingen?
Het is eigenlijk heel simpel, hoe meer mensen naar jouw webinar komen, hoe meer mensen de kans hebben om jouw product of dienst kopen die je hierin aanbied.
Webinar aanmeldingen middels Facebookadvertenties
Een slimme manier om webinar aanmeldingen te generen is door gebruik te maken van Facebook advertenties. Je kan hier precies jouw doelgroep instellen, zo kun je kiezen voor een warme doelgroep die jouw Instagram en website al eens heeft bekeken, maar je kan je ook focussen op mensen die nog nooit van je hebben gehoord, maar wel mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw webinar. Op deze manier kun je heel specifiek mikken op een bepaalde doelgroep, hier kun je uiteraard ook mee experimenteren.
Wil je meer weten over adverteren via Facebook, lees dan deze blogs eens:
- Adverteren tijdens feestdagen
- Goedkoop adverteren tijdens deze maanden
- Waarom bestaan er cursussen voor adverteren via Facebook?
- Zo promoot je een webshop via advertenties
Webinargeek en Mailblue als tools
Ik heb al heel wat webinars gegeven en na al dit experimenteren kan ik je vertellen dat Webinargeek en Mailblue mijn favorieten zijn. Vooral de combinatie van deze twee zorgt voor een professioneel geheel waarbij je heel gemakkelijk data kunt inzien. Webinargeek is het programma waarin je het webinar geeft en Mailblue zorgt voor de mailing na je webinar. Dit kan overigens ook in Webinargeek zelf, maar het nadeel dan is dat je geen slimme tactieken kunt toepassen zoals iemand uitsluiten die je product al heeft gekocht.
Je kunt hiermee gerichte mails sturen die zijn aangepast op het webinar dat je gaat geven. Je kunt zelf kiezen hoe lang je funnel is (hoeveel dagen en hoeveel mails), en wanneer iemand wel/niet een mail moet ontvangen (zoals als deze je aanbod heeft gekocht niet meer). Vervolgens kun je allerlei data inzien zoals:
- Hoe vaak is je mail geopend?
- Hoeveel procent heeft doorgeklikt?
- Hoeveel mensen hebben zich uitgeschreven van je mailing?
Je kan beide programma’s nu 14 dagen gratis uitproberen door op onderstaande linkjes te klikken:
Maak jij al gebruik van deze handige programma’s?